Cloud Computing Services Policy
The Services Policy binding up to 06.08.2023 is available at: Cloud Computing Services Policy
The Services Policy binding up to 26.01.2022 is available at: https://www.senetic.dk/site/cloud_services_policy/
The Services Policy binding up to 30.06.2019 is available at: https://www.senetic.dk/site/cloud_services_policy_30-06-2019/
The Services Policy binding up to 31.01.2020 is available at: https://www.senetic.dk/site/csp_terms_2019/
VILKÅR OG BETINGELSER FOR CLOUD COMPUTING-TJENESTER
§ 1.
Almindelige bestemmelser
1. Disse forordninger regulerer reglerne for levering af cloud-tjenester fra Senetic GmbH, Kronstadter Straße 4, 81677 München, Tyskland (Deutschland), og definerer især hovedstolen for afgivelse af ordrer og indgåelse af salgsaftaler ved hjælp af fjernkommunikation samt for kundernes brug af alle tjenester i butikken.
Effektiv og hurtig kontakt med sælger om alle spørgsmål vedrørende salg via butikken er mulig på e-mail: [email protected] eller telefonnummer: 78 73 78 40.
2. Senetic GmbH erklærer sig berettiget til at videresælge, markedsføre eller på anden måde videresælge produkterne og har indgået de relevante aftaler med producenterne, der tillader det at gøre dette.
3. Bestemmelserne i disse vilkår og betingelser gælder for alle ordrer, der afgives den 07.08.2023 eller senere.
4. Bestemmelserne i disse vilkår og betingelser har karakter af en standardkontrakt og gælder i givet fald for kontrakter, der indgås af Senetic uden om butikken eller portalen, forudsat at de præsenteres for kunden forud for kontraktens indgåelse.
§ 2.
Definition
1. Når udtryk, der begynder med et stort bogstav, som angivet nedenfor, vises i vilkårene og betingelserne, har de følgende betydning:
1) Tjenesteudbyder, forhandler, Senetic eller vi – Senetic GmbH, Kronstadter Straße 4, 81677 München, Tyskland (Deutschland) Vat No.: DE297177752;
2) Kunde – en fysisk person, en juridisk person eller en anden organisatorisk enhed med juridisk kapacitet, der indgår en kontrakt med sælgeren eller bruger andre tjenester i butikken og portalen;
3) part - senetisk eller kunde;
4) Senetic Group EU Company – ethvert af de selskaber, der er noteret på www.senetic.net;
5) Forbruger - en fysisk person, der foretager en juridisk transaktion, der ikke er direkte relateret til hans / hendes økonomiske eller erhvervsmæssige aktivitet;
6) Iværksætter - en fysisk person, en juridisk person eller en organisatorisk enhed, der er tildelt juridisk kapacitet ved lov, der driver forretning eller erhvervsmæssig aktivitet i eget navn;
7) Individuel iværksætter - en person, der indgår en kontrakt, der er direkte relateret til deres forretning, hvis kontraktens ordlyd indikerer, at den ikke er professionel for dem;
8) Hverdage – dage fra mandag til fredag undtagen helligdage;
9) Vilkår og betingelser – disse vilkår og betingelser for Cloud-tjenester;
10) Butik – den internettjeneste, der er tilgængelig på https://www.senetic.dk/, hvorigennem kunden kan købe produkter;
11) Portal - Internettjeneste tilgængelig på https://portal.senetic.com, der bruges til køb og administration af produkter af kunden;
12) Konto – en del af butikken eller portalen, hvor kunden blandt andet kan administrere sine personoplysninger, modtage meddelelser om ændringer i ordrestatus, kontrollere og administrere status for hans/hendes ordrer;
13) Producent – Den enhed, der leverer produktet, der stilles til rådighed som en del af Cloud-tjenesterne;
14) Produkt – Cloud-tjenesten eller enhver anden genstand, rettighed (f.eks. licens) eller fordel, der tilbydes, sælges eller stilles til rådighed for kunden af Senetic;
15) Cloud Service – en tjeneste, der leveres ved hjælp af cloud computing, navnlig under modellen: Software-as-a-Service, Platform-as-a-Service eller Infrastructure-as-a-Service;
16) Microsoft Cloud Services – Cloudtjenester leveret af Microsoft;
17) Abonnement – kundens ret til at bruge produktet i en bestemt periode;
18) Permanent licens – kundens ret til at bruge produktet i al evighed, underlagt bestemmelserne i §7 i vilkårene og betingelserne;
19) Aftale om levering af digitalt indhold eller digital tjeneste – en kontrakt, i henhold til hvilken Senetic overfører eller påtager sig at overføre retten til at bruge et bestemt digitalt indhold eller en bestemt digital tjeneste, og kunden betaler eller påtager sig at betale en pris i forbindelse hermed;
20) Digitalt indhold – data, der produceres og leveres i digital form, uanset om de overføres på et fysisk medium eller på anden måde
21) Digital tjeneste - en tjeneste, der giver kunden mulighed for at: (i) produktion, behandling, lagring eller adgang til digitale data, (ii) deling af digitale data, der er uploadet eller produceret af kunden eller andre brugere af denne tjeneste, (iii) andre former for interaktion gennem digitale data;
22) Ordre – Kundens viljeserklæring, der udgør et tilbud om at indgå en aftale med Senetic, der direkte sigter mod at indgå en aftale, der specificerer typen og antallet af produkter, der er omfattet af aftalen, og den foreslåede pris på produkterne.
§ 3.
Portal
1. Kunden registrerer selv en konto på portalen eller gennem en senetisk repræsentant.
2. Portalen er en salgs- og kontaktplatform, der bruges til at lette kommunikationen og samarbejdet mellem parterne. Portalen tilbyder især ikke funktioner, der er relateret til kontoadministration i producentens tjenester eller centre, såsom Microsoft 365 Administration.
3. Der er gratis adgang til portalen. For at oprette en konto på portalen er det nødvendigt at have en Microsoft-konto på samme tid.
4. Selvregistrering sker ved at udfylde og godkende registreringsformularen. Registreringsprocessen for portalkonti omfatter:
1) oprettelse af konto;
2) konto autorisation.
5. Under processen med registrering og godkendelse af kontoen er kunden forpligtet til at give sande data om kunden.
6. Portalen giver brugeren mulighed for at bruge følgende funktioner:
1) Oprettelse af en Microsoft-konto;
2) Bestilling af produkter og administration af abonnementsfornyelser;
3) Ændring af kontooplysninger;
4) Tildeling af tilladelser til yderligere brugere til at bruge kontoen (administration af bruger- og administratorrettigheder);
5) Visning af ordrehistorik;
6) Visning af lageret over ressourceforbrug i Microsoft Azure.
7. For at bruge portalen kræves det at have en enhed med adgang til internettet, udstyret med Google Chrome-webbrowser i den nyeste version, med cookies og Javascript aktiveret. Tjenesteudbyderen garanterer ikke, at alle funktioner fungerer korrekt i tilfælde af andre browsere eller deres ikke-standardkonfiguration.
8. Det er ikke tilladt at bruge portalen til et formål, der overtræder gældende lovgivning. Senetic har ret til at nægte kunden adgang til portalen i tilfælde af, at:
1) bruge portalen til formål, der er uforenelige med dens formål eller til skade for tredjeparter;
2) at blive opmærksom på eller have rimelig tvivl om en overtrædelse af licensaftalerne eller specifikke vilkår for brug;
3) overtrædelse af gældende lovgivning, disse vilkår og betingelser eller god moral.
9. Senetisk er ikke ansvarlig for skader som følge af:
1) tekniske begrænsninger som følge af egenskaberne ved den hardware eller software, der bruges til at bruge portaltjenesten;
2) begivenheder, som Senetisk under udøvelse af due diligence ikke var i stand til at forudse eller forhindre;
3) force majeure begivenheder;
4) bruge portalen i strid med bestemmelserne i disse vilkår og betingelser;
5) tab af data, udstyrs- eller systemfejl eller anden skade, medmindre det udelukkende skyldes Senetics' fejl.
§ 4.
Bestilling betingelser
1. For at købe et produkt er kunden forpligtet til at afgive en ordre via butikken eller portalen. Afgivelse af en ordre udgør et tilbud om at indgå en kontrakt indsendt af kunden til tjenesteudbyderen.
2. Efter afgivelse af en ordre bekræfter sælgeren modtagelsen i form af en e-mail-meddelelse, der indeholder bekræftelse af alle dens væsentlige elementer.
3. Efter at have overvejet kundens tilbud, sender sælgeren kunden en besked om accept af ordren til udførelse. Indgåelsen af kontrakten sker på tidspunktet for kundens modtagelse af denne meddelelse.
4. Hvis det viser sig, at udførelsen af ordren helt eller delvist ikke vil være mulig, vil sælgeren straks informere kunden om det via e-mail. I denne situation er kontrakten ikke indgået, og hvis den allerede er indgået - udløber den, og Senetic returnerer straks de modtagne midler til kunden.
5. Forudsætningen for at bruge produktet er:
1) accept af bestemmelserne i disse forordninger
2) accept af Microsoft-kundeaftalen (for Microsoft-produkter) https://www.microsoft.com/licensing/docs/customeragreement eller andre aftaler, forståelser og dokumenter mellem kunden og producenten som krævet af producenten.
6. Efter indgåelse af aftalen skal sælgeren give kunden de oplysninger, der er nødvendige for at bruge produktet, medmindre disse oplysninger blev givet under den tidligere ordre. Hvis det bestilte produkt indeholder software installeret hos kunden, er kunden forpligtet til selv at downloade og installere det, medmindre andet er angivet.
§ 5.
Ordreafregning og betingelser for adgang til produktet
1. Microsoft Cloud Services kan bestilles i form af månedlige, årlige og treårige abonnementer, og faktureringsperioderne for treårige og årlige abonnementer kan være årlige eller forudbetalte. Månedlige faktureringsperioder for treårige og årlige abonnementer samt årlige faktureringsperioder for treårige Microsoft Cloud Services-abonnementer kan aftales gennem forhandling med Senetic, og Senetic forbeholder sig ret til at kontrollere kundens betalingspålidelighed.
2. Produktpriserne kan ændres, og den nye pris træder i kraft fra næste abonnementsperiode. Senetic informerer kunden om prisen på produktet direkte på produktkortet i butikken og portalen.
3. Hvis kunden har accepteret at modtage fakturaer elektronisk, sendes de til den e-mail-adresse, som kunden har angivet. I en sådan situation fratræder kunden at modtage fakturaer i papirform.
4. For at tilbyde kunderne de bedst mulige priser og opretholde kontinuiteten i tjenesterne kan Senetic levere tjenester ved hjælp af andre Senetiske koncernselskaber, især ved at etablere et partnerskabsforhold med et andet Senetisk koncernselskab i EU på vegne af kunden, som kunden accepterer. I det omfang det viser sig nødvendigt at opfylde kontrakten på den måde, der er beskrevet i den foregående sætning, bemyndiger kunden Senetic til at etablere et sådant forhold og gøre brug af tilbud fra andre selskaber i Senetisk koncern på sine vegne og til sin fordel, idet en sådan tilladelse er begrænset af ordrens omfang.
5. Hvis tjenesterne skal leveres af Senitic ved hjælp af et andet Senetisk koncernselskab i EU, skal kunden acceptere et sådant selskab i Senetisk koncern EU som partner. Kunden har intet krav mod Senetisk eller noget andet Senetic Group EU-selskab vedrørende manglende adgang til Tjenesten, hvis Kunden nægter at acceptere at etablere et partnerforhold. Kunden er ikke berettiget til at anmode om etablering af et partnerforhold udelukkende med Senetic.
6. Kunden pådrager sig ingen yderligere omkostninger i forbindelse med Senetisk Gruppes brug af andre Senetiske Koncernselskaber.
§ 6.
Administration af kundekonti i producentens tjenester
1. Hvis Cloud Services købes, vil Leverandøren blive tildelt et standard sæt administrative roller, medmindre andet er aftalt mellem Kunden og Senetic. Kunden kan til enhver tid varetage de administrative roller.
2. Kunden kan til enhver tid ændre de roller, der er tildelt sælgeren; For Microsoft Azure-produkter kan ændring af standardrollerne dog ændre abonnementsprisen.
3. Hvis visse roller ikke er tildelt forhandleren, er det muligvis ikke muligt for forhandleren at levere de udvidede supporttjenester og i nogle tilfælde de grundlæggende supporttjenester, der henvises til i §9 nedenfor. Detaljerede oplysninger om administrationen af Sælgers administrative roller kan findes på hjemmesiden på linket: https://learn.microsoft.com/en-us/partner-center/gdap-least-privileged-roles-by-task.
4. Med hensyn til adgang til kundens ressourcer gælder behandlingsoverdragelsesaftalen, der er angivet i §14 nedenfor.
5. Reservation af Microsoft Azure-platformsressourcer er baseret på en separat aftale.
6. Kunden er ansvarlig for alle instruktioner og ændringer, der udføres på portalen og på producentens websted, især for eventuelle ændringer i typen og antallet af abonnementer, permanente licenser eller andre tjenester, adgange og kundekontooplysninger.
§ 7.
Evig licens
1. Hvis der købes permanente licenser til produkter, skal kunden foretage en engangsbetaling på forhånd.
2. Den permanente licens giver kunden ret til at bruge produktet i henhold til de vilkår og betingelser, der er angivet af producenten.
3. Den permanente licenss løbetid er ubestemt, medmindre andet er angivet.
4. For permanente licenser garanterer Senetic ikke adgang til produktopdateringer eller support. Dette forhindrer ikke parterne i at træffe separate foranstaltninger eller levere opdateringer eller support fra producenten.
§ 8.
Brug af produktet
1. Kunden får adgang til Produktet mod betaling af startprisen for den aftalte abonnementsperiode, medmindre andet er angivet af Parterne eller Produktinformationen leveret af Senetic.
2. Kunden er ansvarlig for fornyelse og betaling for Abonnementet. Kunden kan administrere funktionen til automatisk fornyelse via portalen.
3. Hvis automatisk fornyelse af månedlige abonnementer er aktiveret, debiterer Senetic automatisk det tildelte betalingskort 5 arbejdsdage før udløbet af det gældende abonnement.
4. Hvis det ikke er muligt at debitere betalingskortet, eller kunden ikke betaler prisen, kan Senetisk kontakte kunden for at arrangere en anden betalingsmetode, annullere abonnementet eller suspendere adgangen til produktet.
5. Kunden er ansvarlig for antallet af anvendte ressourcer (specifikt i Azure-platformen), herunder eventuelle ændringer i konfigurationen af produkterne, der kan resultere i øget brug af disse ressourcer, samt anvendelsen af passende miljømæssige sikkerhedsforanstaltninger, i det mindste i det omfang, der er beskrevet i afsnit 6 nedenfor. Kunden er forpligtet til at betale det skyldige beløb for de anvendte ressourcer i faktureringsperioden. Det skyldige beløb skal betales til Senetisk bankkonto eller med betalingskort og konstateres ved hjælp af en faktura udstedt af Senetic.
6. Kunden skal implementere passende sikkerhedsforanstaltninger for Cloud-tjenestemiljøet og administratorkontoen. Kunden skal især:
1. Brug en sikker adgangskode på mindst 16 tegn, der består af mindst et lille bogstav, et stort bogstav og enten et specialtegn eller et tal;
2. Ikke at bruge adgangskoden til Cloud Service Administrator-kontoen på andre websteder eller tjenester;
3. Brug multifaktorautentificeringsmekanismen (MFA);
4. Ikke at dele adgangsdata med tredjeparter;
5. Kontroller regelmæssigt, at du ikke er blevet kompromitteret med data, og skift adgangskode med det samme, hvis de kan være blevet kompromitteret.
7. Uanset paragraf 5 ovenfor, hvis brugen af et produkt indikerer en situation, der kræver verifikation, især i tilfælde af en rimelig mistanke om svig, misbrug (herunder af tredjeparter), angreb eller fidus, er Senetisk berettiget til at begrænse eller deaktivere brugen af et sådant produkt, herunder cloud-tjeneste. Hvis parterne fastsætter en brugsgrænse for et produkt, skal en sådan grænse meddeles udbyderen, og overskridelse af denne grænse berettiger Senetisk til at begrænse eller deaktivere brugen af et sådant produkt.
8. Kunden er ansvarlig for overtrædelser af vilkårene for brug af produktet som defineret af producenten, herunder licensbestemmelser, og for overholdelse af produktets brug med gældende lovgivning.
9. Hvis kunden viser sig at være i strid med de brugsbetingelser, der er angivet af producenten, kan Senetisk enten suspendere adgangen til produktet eller tilbagekalde det og annullere abonnementet med øjeblikkelig virkning.
10. I det tilfælde, der henvises til i afsnit 9 ovenfor og vedrørende kunder, der er forbrugere eller individuelle iværksættere, kan Senetic kun suspendere adgangen til produktet og annullere abonnementet, hvis forbrugeren eller den individuelle iværksætter groft eller vedvarende overtræder vilkårene i produktaftalen, især hvis de leverer ulovligt indhold efter en ineffektiv anmodning om at ophøre eller fjerne overtrædelserne med fastsættelse af en passende frist. Kontraktbruddet vedrørende produktet skal være objektivt og ulovligt. Abonnementet udløber i et sådant tilfælde 14 dage efter den dato, hvor Senetic giver forbrugeren eller den individuelle iværksætter en hensigtserklæring om at annullere abonnementet.
11. Suspension af Microsoft Cloud Services-abonnementet af årsager, der kan henføres til Kunden, suspenderer ikke Abonnementet og fritager ikke Kunden for forpligtelsen til at betale for Abonnementsperioden.
12. Hvis Abonnementet afbrydes midlertidigt eller annulleres, sletter Microsoft de data, der er indsamlet af Kunden, inden for 90 dage. Kunden har intet krav, herunder, men ikke begrænset til, et erstatningskrav for tab af data.
§ 9.
Manglende overholdelse af digitalt indhold eller digital tjeneste med kontrakten (klager fra forbrugere eller individuelle iværksættere)
1. Sælgeren er ansvarlig over for forbrugeren eller den individuelle iværksætter for manglende overholdelse af kontrakten om levering af digitalt indhold eller digital tjeneste købt af den pågældende forbruger eller individuelle iværksætter.
2. Forbrugeren eller den individuelle iværksætter har i tilfælde af manglende levering af digitalt indhold eller digital tjeneste ret til at anmode sælgeren om at levere dem.
3. Klager på grund af det digitale indholds eller den digitale tjenestes manglende overholdelse af aftalen om levering af det digitale indhold eller den digitale tjeneste kan indgives i enhver form. Det foretrækkes dog at indgive klager via klageportalen på support.senetic.com.
4. Sælger er ansvarlig for enhver manglende overensstemmelse med Aftalen om levering af Digitalt Indhold eller Digital Tjeneste, der er leveret på én gang eller i dele, og som eksisterede på leveringstidspunktet og blev synlig inden for to år efter dette tidspunkt.
5. Sælgeren er ansvarlig, hvis det digitale indhold eller den digitale tjeneste ikke er i overensstemmelse med aftalen om levering af digitalt indhold eller digitale tjenester, kan forbrugeren eller formidleren anmode om, at det bringes i overensstemmelse med aftalen.
6. Sælger forpligter sig til at behandle hver klage inden for 14 dage.
7. Efter at have accepteret klagen, vil sælgeren aftale med forbrugeren eller den individuelle iværksætter via e-mail, telefon eller skriftligt betingelserne for at bringe det digitale indhold eller den digitale tjeneste i overensstemmelse med kontrakten.
8. Forbrugeren eller en individuel iværksætter kan afgive en erklæring om at reducere prisen eller trække sig ud af kontrakten om levering af digitalt indhold eller digital tjeneste, når:
a. det er umuligt eller ville kræve uforholdsmæssigt store omkostninger for tjenesteudbyderen at bringe det digitale indhold eller den digitale tjeneste i overensstemmelse med aftalen om levering af det digitale indhold eller den digitale tjeneste
b. Tjenesteudbyderen ikke har bragt det Digitale Indhold eller den Digitale Tjeneste i overensstemmelse med aftalen om digitalt indhold eller den digitale tjeneste,
c. det digitale indholds eller den digitale tjenestes manglende overholdelse af aftalen om digitalt indhold eller den digitale tjeneste fortsætter, selvom tjenesteudbyderen har forsøgt at bringe det digitale indhold eller den digitale tjeneste i overensstemmelse med aftalen om digitalt indhold eller digitale tjenester,
d. det digitale indholds eller den digitale tjenestes manglende overensstemmelse med aftalen om digitalt indhold eller digitale tjenester berettiger enten et afslag i prisen eller tilbagetræden fra aftalen uden først at gøre brug af beføjelsen til at kræve, at det digitale indhold eller den digitale tjeneste bringes i overensstemmelse med aftalen om digitalt indhold eller digitale tjenester,
e. det fremgår klart af tjenesteudbyderens erklæring eller omstændighederne, at det ikke vil bringe det digitale indhold eller den digitale tjeneste i overensstemmelse med kontrakten inden for en rimelig tid eller uden unødig ulempe for forbrugeren eller den individuelle iværksætter.
9. Den reducerede pris skal stå i et sådant forhold til aftaleprisen, som værdien af det digitale indhold eller den digitale tjeneste, der ikke er i overensstemmelse med aftalen om digitalt indhold eller den digitale tjeneste, forbliver værdien af det digitale indhold eller den digitale tjeneste, der overholder aftalen om digitalt indhold eller den digitale tjeneste.
10. En forbruger eller individuel iværksætter kan ikke trække sig ud af en kontrakt om levering af digitalt indhold eller digital tjeneste, hvis det digitale indhold eller den digitale tjeneste leveres mod betaling af en pris, og det digitale indholds eller den digitale tjenestes manglende overensstemmelse med kontrakten om levering af digitalt indhold eller digital tjeneste er uden betydning.
§ 10.
Støtte
1. For visse produkter tilbyder Senetic grundlæggende supporttjenester. For sådanne produkter kan omtale af levering af grundlæggende supporttjenester findes under fanen "Support" eller i produktbeskrivelsen.
2. Udvidelse af supporttjenester leveret af Senetisk er tilgængelig gennem en separat aftale.
3. Grundlæggende supporttjenester ydes i henhold til betingelserne i dette afsnit.
4. Anmodninger om kundesupport kan omfatte:
1) uregelmæssigheder i forbindelse med tilgængeligheden af tjenester
2) oplysninger om gyldigheden af købte licenser
3) Bosættelser;
4) køb af Produkter på vegne af Kunden.
5. I det omfang, der er angivet i afsnit 4 ovenfor, består Senetics supporttjenester i at udføre handlinger for kunden og løse problemer, der opstår, hvis årsagen kan tilskrives Senetisk eller producenten. Senetic skal samarbejde og i dialog med producenten for at afhjælpe manglen eller på anden måde behandle anmodningen på en passende måde.
6. Senetic leverer løbende grundlæggende supportservice. Senetisk skal besvare kundens supportanmodning inden for to arbejdsdage.
§ 11.
Kundens opsigelse af abonnement
1. Kunden kan aktivere eller deaktivere muligheden for automatisk at forny Microsoft Cloud Services-abonnementer i efterfølgende perioder i portalen.
2. Kunden er ikke berettiget til at annullere noget abonnement eller licens (herunder en eventuel reduktion heraf) af Microsoft Cloud-tjenester i løbet af løbetiden.
§ 12.
Senetisk ansvar
1. Hverken Senetic eller noget andet EU-selskab i Senetisk koncern garanterer, at de leverede produkter fungerer korrekt.
2. Produkterne leveres til kunden, som Senetisk modtager fra producenten, og parterne er enige om at udelukke Senetics ansvar for korrekt drift, kvalitet, egnethed til formål og garanti. Senetic giver ingen garanti af nogen art med hensyn til produkterne.
3. Producenten kan levere etablerede niveauer af ydeevne for produkterne. Ydelsesniveauerne er indeholdt i producentens offentliggjorte dokumenter. Kunden har ret til at indberette eventuelle bemærkede uregelmæssigheder i produkternes funktion til Senetic. Senetic skal underrette producenten om kundens indsendte kommentarer vedrørende produktets korrekte funktion. I tilfælde af at producenten er tilfreds med de indsendte kommentarer, og producenten yder refusion for produktets funktionsfejl, skal Senetisk yde kunden en passende refusion på et beløb svarende til det refusionsbeløb, der ydes af producenten.
4. Hvis producenten yder en kontant refusion, vil den blive foretaget i faktureringsperioden efter den måned, hvor den gældende refusion fra producenten fandt sted. Tilbagebetalingen dokumenteres ved, at Senetisk udsteder en korrektionsfaktura. Udstedelse af fakturaen og afsendelse til den e-mail-adresse, der er angivet af kunden, bekræfter, at refusionen er blevet tildelt.
5. Senetisk er ikke ansvarlig over for kunden for producentens refusion til kunden, og Senetisk ansvar i henhold til emnet er udelukket.
6. Denne klausul gælder ikke for kunder, der er forbrugere eller individuelle iværksættere.
§ 13.
Opsigelse af aftalen om levering af elektroniske tjenester
1. Kunden kan til enhver tid opsige kontrakten om levering af tjenester (dvs. kontrakten for en konto) uden at angive årsagerne ved at sende en passende erklæring, især via e-mail eller skriftligt til sælgerens adresse. Kundens Store- og Portalkonti slettes, medmindre andre bestemmelser i Vilkår og betingelser eller aktive abonnementsaftaler angiver, at Portalkontoen skal opretholdes, indtil Abonnementet udløber.
2. Senetisk har ret til ensidigt at opsige Aftalen med virkning fra levering (skriftligt, via e-mail eller via Portalen) og til at suspendere Kundens adgang til Tjenesterne i følgende tilfælde:
1) Kundens manglende betaling af ethvert skyldigt beløb til Senentic, især på grundlag af udstedte fakturaer;
2) Senetic bliver opmærksom på kundens insolvens;
3) en væsentlig misligholdelse af vilkårene og betingelserne i aftalen fra kundens side og manglende fjernelse af konsekvenserne af overtrædelsen inden for 14 dage fra datoen for opkaldet foretaget af Senetic ved hjælp af kommunikationssystemet;
4) Kundens overtrædelse af antikorruptionsbestemmelserne i loven og de antikorruptionsbestemmelser, der henvises til i dokumenter, der er offentliggjort af producenten, blandt andet i: "Anti-Corruption Policy for Microsoft Representatives U.S. Foreign Corrupt Practices Act", der findes på: http://www.microsoft.com/en-us/Legal/Compliance/anticorruption/Default.aspx.
3. I tilfælde af kunder, der er forbrugere eller individuelle iværksættere, kan tjenesteudbyderen kun opsige kontrakten om levering af tjenester, hvis forbrugeren eller den individuelle iværksætter groft eller vedvarende overtræder reglerne, især når han leverer ulovligt indhold efter en ineffektiv anmodning om at ophøre eller fjerne overtrædelserne og fastsætte en passende tidsfrist. Overtrædelsen af vilkårene og betingelserne skal være objektiv og ulovlig. Kontrakten om levering af tjenesteydelser udløber i et sådant tilfælde efter 14 dage fra datoen for tjenesteudbyderens indsendelse til forbrugeren eller den individuelle iværksætter af en hensigtserklæring om at opsige den.
§ 14.
Klager
1. Klager vedrørende brugen af portalen og produkterne skal indgives af kunder, der ikke er forbrugere eller individuelle iværksættere hos support.senetic.com.
2. Klagen skal mindst indeholde: klagerens navn, efternavn eller navn og nøjagtige adresse samt den nøjagtige beskrivelse af og årsag til klagen.
3. Kunden skal informeres om, hvordan klagen behandles, via e-mail sendt til den adresse, hvorfra klagen blev fremsat.
4. Hverken Senetisk eller noget andet EU-selskab i Senetisk koncern er ansvarlig for ansøgninger fra kunden direkte til producenten.
§ 15.
Persondata
1. Alle oplysninger, især adgangsdata (legitimationsoplysninger), som Senetisk har fået adgang til i forbindelse med levering af tjenester, skal behandles fortroligt af Senentic og i overensstemmelse med loven og sikkerhedsreglerne. De leverede data vil ikke blive brugt til andre formål end udførelsen af tjenesterne og Senetics forpligtelser over for kunden.
2. Kunders personoplysninger behandles af tjenesteudbyderen i henhold til vilkårene i fortrolighedspolitikken.
3. Hvis opfyldelsen af en produktordre kræver, at Senetisk behandler personoplysninger på vegne af kunden, som Senetisk er dataansvarlig for, gælder følgende bestemmelser.
4. For at kunne gennemføre Ordren overlader Kunden behandlingen af personoplysninger til Senetic. For at fjerne tvivl erklærer parterne, at Senetisk ikke beslutter formålene med og midlerne til behandling af sådanne data.
5. Den betroede behandling omfatter personoplysninger såsom navn, e-mailadresse, telefonnummer, positionsoplysninger, ID, e-mail-korrespondanceoplysninger, legitimationsoplysninger, controllerdata.
6. Den betroede behandling omfatter personoplysninger såsom navn, e-mailadresse, telefonnummer, positionsoplysninger, ID, e-mail-korrespondanceoplysninger, legitimationsoplysninger, controllerdata.
7. Senetic er kun berettiget til at behandle de i punkt 5 ovenfor nævnte personoplysninger på vegne af Kunden til det formål og i det omfang, det er nødvendigt for opfyldelsen af Aftalen og eventuelle andre dokumenterede instrukser fra Kunden. Senetic er kun berettiget til at behandle de i punkt 5 ovenfor nævnte personoplysninger på vegne af Kunden til det formål og i det omfang, det er nødvendigt for opfyldelsen af Aftalen og eventuelle andre dokumenterede instrukser fra Kunden.
8. Senetisk sikrer, at de betroede personoplysninger kun behandles af autoriserede personer, der er underlagt tavshedspligt.
9. Senetic erklærer, at det anvender passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre sikkerheden af de overdragne personoplysninger.
10. Kunden accepterer generelt at fortsætte med at outsource behandlingen af personoplysninger til en anden databehandler, idet den anden databehandler giver de samme garantier og opfylder de forpligtelser, der blev pålagt Senetic. Senetic vil underrette Kunden om påtænkte ændringer for at tilføje eller erstatte andre processorer, hvilket giver Kunden mulighed for at gøre indsigelse mod sådanne ændringer.
11. Senetic forpligter sig til i videst muligt omfang at hjælpe kunden med at opfylde sin forpligtelse til at besvare anmodninger fra enkeltpersoner i udøvelsen af deres rettigheder i henhold til relevante databeskyttelseslove.
12. Senetic forpligter sig til at samarbejde med og yde al assistance til kunden for at overholde de forpligtelser, der er fastsat i relevante databeskyttelseslove.
13. Efter afslutning af behandlingen af personoplysninger forpligter Senetisk sig til at slette eller returnere de personoplysninger, der er betroet behandlingen, som besluttet af kunden, medmindre gældende lovgivning dikterer fortsat opbevaring af dataene.
14. Senetisk skal stille alle oplysninger, der er nødvendige for at påvise overholdelse af de forpligtelser, der er fastsat i den relevante databeskyttelseslovgivning, til rådighed for kunden.
15. Senetic accepterer straks at underrette kunden om eventuelle sikkerhedshændelser, herunder databrud.
16. Kunden er berettiget til at revidere eller inspicere Senetics behandling af personoplysninger for overensstemmelse med relevante databeskyttelseslove, hvilken revision udføres ved at give Senetisk et spørgeskema udarbejdet af kunden indeholdende spørgsmål vedrørende behandlingen af personoplysninger og returnere det udfyldte spørgeskema inden for 30 dage. I særligt begrundede tilfælde kan en audit eller inspektion foretages på en anden gensidigt aftalt måde.
§ 16.
Afsluttende bestemmelser
1. Eventuelle tvister vedrørende bestemmelserne i forordningerne skal parterne først løse i mindelighed gennem bilaterale drøftelser og forhandlinger.
2. Hvis parterne ikke når til enighed, kan de indbringe sagen for en almindelig domstol med kompetence på det sted, hvor Senetic har hjemsted, hvis andet ikke er fastsat i bindende ret.
3. Kunder kan til enhver tid få adgang til reglerne og bestemmelserne gratis via en internetreference (dvs. link), der er placeret på hjemmesiden for butikken eller portalen, og lave en udskrift af den.
4. Oplysninger om de produkter, der gives i butikken eller portalen, især deres beskrivelser, tekniske og anvendelige parametre og priser, udgør en invitation til at indgå en kontrakt.
5. Hvis en bestemmelse i disse vilkår og betingelser anses for at være ugyldig på grund af at være i strid med loven, principperne om socialt samkvem eller af anden grund eller anses for at være ineffektiv eller ikke kan håndhæves, forbliver de resterende bestemmelser i vilkårene og betingelserne i fuld kraft og virkning og er fortsat bindende. I en sådan situation er parterne enige om at samarbejde og erstatte den ugyldige bestemmelse med en anden gyldig bestemmelse, der så tæt som muligt afspejler parternes hensigt som udtrykt i den ugyldige bestemmelse.
6. Eksklusive rettigheder til indhold, der stilles til rådighed i butikken og portalen, især ophavsret til fotos, beskrivelser af produkter og kategorier, navnet på butikken og portalen, tjenesteudbyderens varemærker og varemærker tilhørende produktproducenter, grafiske elementer indeholdt deri, software og databaserettigheder er beskyttet ved lov og tilhører tjenesteudbyderen eller enheder, som tjenesteudbyderen har indgået passende aftaler med. Det er forbudt at kopiere eller på anden måde bruge elementer fra butikken eller portalen uden tjenesteudbyderens samtykke.
7. Senetisk forbeholder sig ret til at ændre disse vilkår og betingelser. Alle kontrakter, der er indgået før ikrafttrædelsesdatoen for de nye vilkår og betingelser, udføres i henhold til de vilkår og betingelser, der var gældende på datoen for kontraktens indgåelse. Ændringen af vilkårene og betingelserne træder i kraft på den dato, der er angivet af Senetic, tidligst 7 dage efter offentliggørelsen i butikken eller portalen. Senetic informerer kunden om ændringen af vilkårene og betingelserne ved hjælp af elektronisk kommunikation mindst 7 dage før den træder i kraft. Hvis kunden ikke er enig i det nye indhold af reglerne, er han forpligtet til at informere Senetisk om det, hvilket vil resultere i opsigelse af kontrakten om elektronisk levering af tjenester.
8. I det omfang det ikke er reguleret af disse vilkår og betingelser, gælder butikkens vilkår og betingelser. Butikkens vilkår og betingelser kan findes på: https://www.senetic.dk/site/handelsbetingelser/.